Kom zoals je bent! ESSM Pride Week 2024

Welkom bij de ESSM Pride Week 2024: Kom zoals je bent!

De ESSM Pride Week 2024 staat voor de deur, en dit jaar vieren we het thema: “Kom zoals je bent!” Deze boodschap is meer dan een eenvoudige uitnodiging – het is een krachtige viering van authenticiteit en een oproep tot actie. In een wereld waar conformiteit vaak de norm is, moedigen wij iedereen aan om hun ware zelf te omarmen en trots te laten zien.

Bij ESSM geloven we dat echte vooruitgang begint bij jezelf zijn. We streven ernaar een veilige ruimte te creëren waar iedereen zichzelf kan zijn, ongeacht gender, seksualiteit, afkomst of expressie. Het thema van dit jaar weerspiegelt de kern van onze missie: het omarmen van diversiteit en het vieren van individualiteit.

ESSM Pride Week: Een Viering van Jouw Uniekheid

De ESSM Pride Week is een kleurrijke viering van alles wat jou uniek maakt. Of je nu luid en trots bent, stil en reflectief, of nog op zoek naar jezelf – er is altijd ruimte voor jou. Hier hoef je je niet aan te passen, want hier word je gevierd om wie je bent.

We hebben een week vol inspirerende activiteiten voor je in petto:

• Workshops: Vind verbinding en inspiratie in onze workshops, waar je gelijkgestemden kunt ontmoeten en nieuwe vaardigheden kunt ontdekken.

• Feesten en Parades: Dans vrij en vier de liefde tijdens onze uitbundige feesten en parades.

ESSM Pride Week 2024: Programmaoverzicht en aanmelden

Maandag 23 september
Opening Evenement: Kick-off bij Lantaren Venster
🎬 Start de Pride Week met een knal! Sluit je aan voor de film ‘’Moonlight’’ en levendige spoken word moment bij het iconische Lantaren Venster. Laat je inspireren en maak connecties die de toon zetten voor een onvergetelijke week!

Dinsdag 24 september
ESSM: OPEN UP!
💼 Hoe queer-vriendelijk is jouw werkplek? Duik mee in een openhartige discussie over queer beloning binnen Humanitas. Jouw stem en ervaringen kunnen het verschil maken! Meld je hier aan.

Gezond & Goedkoop! Kick-off van de kooklessen
🥗 Lekker én budget-friendly eten? Ja, het kan! Kom naar The Hang Out 010 voor een hands-on kookworkshop. Leer nieuwe skills, maak vrienden en geniet van een heerlijke maaltijd. Van 16:00 tot 20:00 – mis het niet!

Woensdag 25 september
Sportsessie
💪 Sweat it out bij de Queer Gym! Of je nu een fitnessfreak bent of net begint, er is voor ieder wat wils. Kom in beweging en voel je empowered in een inclusieve omgeving. Meld je hier aan.

Dansles met de ballroom community
💃 Vogue like you mean it! Duik in de wereld van ballroom met een speciale dansles bij Scapino. Leer de moves, embrace de attitude en word deel van deze iconische subcultuur. Meld je hier aan.

Donderdag 26 september
Door2Door Community Dinner
🍽️ Goed eten, goede gesprekken! Join ons voor een intiem community diner bij Door2Door. Deel ervaringen, vier diversiteit en geniet van heerlijk eten in een sex-positieve sfeer. 18+ only! Meld je aan voor het dinner.

Open Repetitie Transkoor
🎵 Zing je hart uit met het Transkoor! Of je nu een geoefende zanger bent of onder de douche oefent, iedereen is welkom. Kom langs bij ESSM voor een vrolijke repetitie en vind je stem in onze community. Meld je hier aan!

Vrijdag 27 september
Pride Walk
🚶‍♀️🚶‍♂️ Laat Rotterdam zien hoe trots we zijn! Doe mee aan de kleurrijke Pride Walk door de stad. Met een speciaal jongerenblok en fietstaxi’s voor wie minder mobiel is. Samen maken we een statement! Laat ons weten of je komt en meld je aan voor de Pride Walk! Wil je meelopen in het Jongerenblok? Meld je dan hier aan.

THO Block Party
🎉 De grand finale van de ESSM Pride Week! Van 14:00 tot 22:00 barst het feest los nabij The Hang Out. Met activiteiten voor jong en oud:

• 👑 Drag verhalenuur voor de kleintjes

• 🎤 Open Mic voor lokaal talent

• 🚶‍♀️ Straatintimidatie workshop voor de jeugd

• 🍖 BBQ & muziek

Sluit de week af in stijl met muziek, performances en heel veel liefde! Meld je hier aan voor THO Block Party.

Samen Bouwen aan een Toekomst van Begrip en Acceptatie

ESSM Pride 2024 is de plek waar jouw verhaal telt, waar jouw identiteit wordt gerespecteerd, en waar we samen werken aan een toekomst vol begrip en acceptatie. In onze diversiteit ligt onze kracht, en in onze authenticiteit vinden we vrijheid.

Dus, kom zoals je bent. Sluit je aan bij de ESSM Pride Week 2024 en laten we samen een week van liefde, trots en verbondenheid creëren.

We kijken ernaar uit om je te verwelkomen op een van onze evenementen.